Mimpi ngeri 2 hari b'turut2..

Tuesday, December 16, 2008

Aku xtau pe jd kat diri aku..last few weeks i saw 'sumthg' kat dpur kul brape pg ntah..ceritanye begini..1 mlm di kala malam bulan mengambang..aku t'jage n nk t'pee lar lak..aku pon ke toilet kat umah..toilet nih kat bhgn dpur n perlu melintasi bhgn dpur tmpt mak aku msk2..xde lar gelap sgt dpur tuh.mase aku kuar dr toilet tuh aku nmpk ade sumthg mcm melarikan diri bile t'nmpk aku.mende tuh pki bju putih tp lwknye rmbt die pendek cam lelaki. (aku nmpk dr blkg..nsib baik..) aku pon xsure btul ke aku nmpk @ mayb khayalan je..tp aku bkn type yg konon2 nk nmpk mende tuh..n aku pon xpnh nmpk pape kat umah aku..bile dah nmpk tuh aku kelam kabut msuk bilik n baring..jantung aku dh mcm nak t'kuar..grrrr..

Dat's d 1st story..

2nd nye story..few days after d above incident happened, again sumthg weird happened to me! satu mlm sekali lg d kala mlm bulan mengambang..d kala aku tgh nyenyak tido dlm bilik..tetibe aku t'jage..(aku jarang t'jage dr tido except aku nk gi toilet 4 wateva purpose..) n after aku t'jage cm ssh nak lelap blk.bile aku dah nak t'lelap..dah half eye tutop..suddenly..aku nmpk ade bende lalu laju gile dpn mata aku n dammit! kali nih mmg menakutkan gile..rmbt die x pndk cam hr tuh tp kali nih rmbt pjg smpi bwh n bju putih..ya Allah..jantung aku b'degup cam nak t'henti trus time tuh.aku pejam mata blk n mengeraskan bdn aku mcm xnk bende tuh sdr yg aku t'jage n nmpk die..grrrr.....tensen btul..dan lps tuh dgr pulak tpk kaki org b'legar2 kat hall umah aku..heeee~tensen tol aku p'kara2 mistik nih..

Dat's d 2nd incident..n after dat..alhamdulillah..nothing weird n scary movie anymore..i told my mom after both the 2 incidents. n my mom bace yasin n ma'thurat evrynite in my room b4 she sleeps. Bgs x aku? aku yg nmpk..mak aku yg bacekan..mgkn sbb tuh mende tuh x tunjuk lg diri kat aku..

tp yg pliknye..........

mlm semalam n mlm td nape dah 2 hr b'turut2 aku mimpi ular..haih..aku ckp kat mak aku..mak aku ckp mimpi ular nih slalu nye jin..haih..grrrr...

Mimpi 1 (mlm smlm):

ade byk ular msuk dlm umah aku..gile ular senduk pon ade..(aku plg takut menatang ular..) sume ular tuh try attack family aku especially my lil sis but then dlm mimpi tuh my lil sis smpt di tarik kuar umah. N my lil bro xsmpt nk larikan diri n die kne patuk either kat blkg tengkuk @ kat tgh dahi..(cant rmmbr..) tp keadaan die sgt truk..mimpi tuh b'tkr lps kitorg bwk die ke hosp..finished juz like dat..

Mimpi 2(mlm td):

kali nih ular die lg dasyat..sekor je..tp bapak bsr..standard ular anaconda tuh! n dis time d snake was trying to attack me n org yg aku xnmpk dlm mimpi tuh..i think strangers kot..n i made a preparation b4 d snake came to attack us..but then mimpi tuh x b'akhir dgn ular tuh dtg serang..juz hbs cm2 je..tp mimpi ngeri gak coz nmpk ular bsr tuh..haih..

so i'm wondering wat had happened to me..is there anything behind it? takut lar if jd pape yg x diingini kan..tp mimpi nih slalu nye mainan syaitan..saje nak m'ganggu cucu cicit Adam..hmmm...

p/s: t'igt 1 mimpi yg lbh hbt..sum1 i luv yg ad passed away jd hantu..n she was sitting on her own grave..dammit btol..gile seram muke die..i tried to ran away.n i saw a door.when i opened d door, it was d outside side (hape aku ckp nih??)..then bukak lg..nmpk luar lg..n at last d ghost was really behind me n ad caught me! I WAS TOO AFRAID TIL I AZAN!
N then aku trus t'jage..mase aku t'jage tuh aku punye action was juz like in my dream cumenye aku tgh baring. Dlm mimpi tuh aku azan b'diri tp mase aku t'jage dr tido aku tgh azan tgn kat telinga cm laki slalu buat bile nak azan tuh..nenek aku smpi t'jage sbb dgr aku azan (@ iqamat aku pon xsure..) agak kuat..nenek aku tny nape..aku b'pluh2 time tuh..n i guess aku mmg btul2 kne kacau dgn setan bkn shj d alam mimpi tp juga d alam nyata..grrr..mistik btul hdup aku nih..korg pnh alami x???

4 comments:

Anonymous said...

akh..sabda rasulullah s.a.w..
kalau kamu termimpi buruk, jangan diceritakan kepada orang.. sebaik sja tersedar dari mimpi buruk itu, bacalah ta'awwudz dan hembuskan ke kiri tiga kali-mudah-mdahan Allah melindungi kamu dari gangguan jin dan syaitan...

sharifah nur hafizah said...

btol kate anonymous itu...ko basuh kaki x?hahahahaha

sharifah nur hafizah said...

eip,uve been tagged. g blog ak for details ok.hehe

missyfaie said...

oh yeke..hamba yg lemah nih xtau psl hadis itu..nway..thx kpd anonymous..mst kwn ust hasmadi nih..